Naujienos

Elektrėnų ligoninės medikai mokėsi valdyti stresą ir emocijas

2024-07-05

Bendravimas su pacientais ir konfliktų valdymas. Tokios seminaro temos sukvietė Elektrėnų ligoninės medikus. Seminarą vedė kognityvinės elgesio terapijos konsultantė Janina Sabaitė-Melnikovienė.

Seminaro dalyviai aptarė konfliktų su pacientais priežastis ir galimus sprendimo būdus, mokėsi valdyti stresą ir emocijas, bendrauti su sudėtingais pacientais, nagrinėjo praktines situacijas ir savo patirtis.

Lektorė J. Sabaitė-Melnikovienė pastebėjo, kad dėl didelio darbo tempo ir aukštų reikalavimų nėra paprasta nuo darbo su sudėtingu ar konfliktuojančiu pacientu ramiai pereiti prie kito paciento, kuriam reikia pagalbos, todėl sugebėjimas suvaldyti emocijas ir išlikti profesionaliam yra be galo svarbus. 

Dažniausiai konfliktai kyla dėl nepateisintų pacientų lūkesčių. Gydymo įstaigoje pacientai tikisi itin greito ir efektyvaus aptarnavimo bei jų problemų supratimo, šilto bendravimo ir empatijos, atsakymų į klausimus - aiškios informacijos apie procedūras ir procesus. Taip pat pacientui itin svarbi pagalba užpildant dokumentus.

„Iš medikų neretai tikimasi daugiau nei jie gali padaryti, todėl mokymų tikslas - padėti medicinos personalui suvokti kylančių konfliktų priežastis bei būdus, kaip elgtis, kai kyla negatyvių emocijų, kurios paveikia ne tik pacientus, bet ir kolegas bei efektyviau atlikti savo tiesioginį darbą - gydyti pacientus“, - pasakojo Elektrėnų ligoninės vadovas dr. Žydrūnas Martinėnas.

Kaip Elektrėnų ligoninės specialistams sekasi bendrauti su pacientais?

Tomas Pranckevičius, priėmimo-skubios pagalbos skyriaus vedėjas:

Priėmimo skyrius - vieta, kur verda karščiausios pacientų emocijos, nes čia - ir skausmas, ir kraujas. Tačiau visuomet stengiuosi išlaikyti šaltą protą ir nesivelti į jokius ginčus su pacientais. Žinoma, gydytojas nėra robotas, tačiau teikiant skubią pagalbą itin svarbus laikas, todėl nesidairau aplink, susikoncentruoju  ir dirbu savo darbą. 

Daiva Čižienė, vyriausioji slaugos administratorė:

Į ligoninę žmonės kreipiasi ne dėl pramogų, todėl natūralu, kad ne visų nuotaika būna gera. Ypač nuliūdusius, susikrimtusius, piktus stengiuosi nuraminti, pasakyti gerą žodį. Labai padeda ir maloni šypsena.  O jei kreipiasi pažįstami, juk Elektrėnai - mažas miestas, neretai ir padrąsinančiai pašmaikštauju. 

Dmitrij Burkoj, gydytojas chirurgas, endoskopuotojas:

Esu iš tų medikų, kurie mėgsta pajuokauti. Tačiau, kai pacientas prastos nuotaikos, įsitempęs, humoras gali nepadėti, o kartais net ir pabloginti situaciją. Tuomet stengiuosi kalbėti trumpai ir aiškiai. Jei matau, kad žmogus nori ginčytis, pasiūlau pirmiausiai išspręsti jo sveikatos problemas, o po to padiskutuoti, jeigu liks laiko ir noro.  Dažniausiai po konsultacijos ar tyrimų įtampos nebelieka.